Direktlänk till inlägg 29 september 2010
VIll tipsa om en intressant artikel angående att använda Twitter i sin kundtjänst hos market.se:
Allt fler företag integrerar sociala medier i sin kundtjänst. Vanligast och mest framgångsrikt verkar mikrobloggsystemet Twitter vara för detta syfte.
Hos NewsDesk läser jag att SKL (intresseorganisation för kommuner och landsting) har skaffat CallCenter system från ServIT som stöd till sin kundtjänst. Det måste vara en fjäder i hatten för ServIT som antagligen hoppas på fler affärer inom det offentliga i och med detta.
En observation från kundtjänst-världen är att det verar bli vanligare och vanligare att kundtjänsten även har en chat-möjlighet. Flera av de stora Tele-bolagen (Tele2, Telenor, Telia) har nu denna funktion. (även om stavningen variera "chat" eller "c...
I Telekomidag läser jag att Saleforce har fått leverera lösningen för att ta hand om fle rän en kvarts miljon fotbollsintresserade turister i Sydafrika: South African Tourism lägger ut kundtjänsten för fotbolls-VM i molnet. Via Service Cloud 2...
Läser på SVT (Värmlandsnytt) att Child Care Sweden lägger ner verksamheten i Arvika. "Child Care Sweden har funnits i Arvika i sex år och det är cirka trettio hel- och deltidsanställda som nu varslats om uppsägning. De flesta är ungdomar." ...
Undrar vad som sker på Telekomidag?! Sajten har varit nere under flera dagar nu. Telenor har vunnit pris för sin mobila kundtjänst: "Hög tillgänglighet på telefon och chatt och en bra webbsida gav Telenor vinsten." Intressant att höra at...
I Smålandsnytt läser jag att vårdcentralerna i Kronoberg är mycket bra på att ge service till sina kunder: Vårdcentralerna i Kronoberg är bäst i landet på att svara i telefon. Det visar en tillgänglighetsundersökning som Sveriges kommuner och ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|||
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
|||
27 |
28 |
29 | 30 |
||||||
|