Direktlänk till inlägg 24 maj 2010
Läser på SVT (Värmlandsnytt) att Child Care Sweden lägger ner verksamheten i Arvika.
"Child Care Sweden har funnits i Arvika i sex år och det är cirka trettio hel- och deltidsanställda som nu varslats om uppsägning. De flesta är ungdomar."
Det var inte länge sedan planerna var stora... Från NWT 2007:
Trustlines verksamhet i Tobaken har överförts till Norsk Barnehjelp. Callcentret som tidigare hade 140 anställda är nu nere i 30 medarbetare, men siktar mot en fördubbling i det nya företaget Child Care Sweden AB.
Noterar även att ServIT AB blivit medlemmar i SCCF
VIll tipsa om en intressant artikel angående att använda Twitter i sin kundtjänst hos market.se: Allt fler företag integrerar sociala medier i sin kundtjänst. Vanligast och mest framgångsrikt verkar mikrobloggsystemet Twitter vara för detta s...
En observation från kundtjänst-världen är att det verar bli vanligare och vanligare att kundtjänsten även har en chat-möjlighet. Flera av de stora Tele-bolagen (Tele2, Telenor, Telia) har nu denna funktion. (även om stavningen variera "chat" eller "c...
I Telekomidag läser jag att Saleforce har fått leverera lösningen för att ta hand om fle rän en kvarts miljon fotbollsintresserade turister i Sydafrika: South African Tourism lägger ut kundtjänsten för fotbolls-VM i molnet. Via Service Cloud 2...
Undrar vad som sker på Telekomidag?! Sajten har varit nere under flera dagar nu. Telenor har vunnit pris för sin mobila kundtjänst: "Hög tillgänglighet på telefon och chatt och en bra webbsida gav Telenor vinsten." Intressant att höra at...
I Smålandsnytt läser jag att vårdcentralerna i Kronoberg är mycket bra på att ge service till sina kunder: Vårdcentralerna i Kronoberg är bäst i landet på att svara i telefon. Det visar en tillgänglighetsundersökning som Sveriges kommuner och ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 | 4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 | 18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 | 25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|