Direktlänk till inlägg 17 maj 2010
Undrar vad som sker på Telekomidag?! Sajten har varit nere under flera dagar nu.
Telenor har vunnit pris för sin mobila kundtjänst:
"Hög tillgänglighet på telefon och chatt och en bra webbsida gav Telenor vinsten."
Intressant att höra att en bra chat är en viktig del av motiveringen. Det känns som att chat som en viktig del i en kundtjänst är på frammarsch.
Uppdatering: Tydligen är det bara .com adressen för Telekomidag som har slutat att fungera. Sajten är uppe som vanligt.
VIll tipsa om en intressant artikel angående att använda Twitter i sin kundtjänst hos market.se: Allt fler företag integrerar sociala medier i sin kundtjänst. Vanligast och mest framgångsrikt verkar mikrobloggsystemet Twitter vara för detta s...
En observation från kundtjänst-världen är att det verar bli vanligare och vanligare att kundtjänsten även har en chat-möjlighet. Flera av de stora Tele-bolagen (Tele2, Telenor, Telia) har nu denna funktion. (även om stavningen variera "chat" eller "c...
I Telekomidag läser jag att Saleforce har fått leverera lösningen för att ta hand om fle rän en kvarts miljon fotbollsintresserade turister i Sydafrika: South African Tourism lägger ut kundtjänsten för fotbolls-VM i molnet. Via Service Cloud 2...
Läser på SVT (Värmlandsnytt) att Child Care Sweden lägger ner verksamheten i Arvika. "Child Care Sweden har funnits i Arvika i sex år och det är cirka trettio hel- och deltidsanställda som nu varslats om uppsägning. De flesta är ungdomar." ...
I Smålandsnytt läser jag att vårdcentralerna i Kronoberg är mycket bra på att ge service till sina kunder: Vårdcentralerna i Kronoberg är bäst i landet på att svara i telefon. Det visar en tillgänglighetsundersökning som Sveriges kommuner och ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 | 4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 | 18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 | 25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|